fbpx

מרפאת שיניים ייחודית לפתרון בעיות שיקום על-גבי שתלים

שתל דנטלי נשבר – האם גורלו נחרץ?

שתלים דנטליים הם ברגים העשויים מטיטניום, המותקנים בלסת על-מנת לשמש עוגן לשיניים מלאכותיות – תותבות, גשרים או כתרים בודדים. מכיוון שהשתל נושא בעומסים רבים, לעתים הוא נסדק או נשבר. מה עושים במקרה כזה?

שתלים דנטליים – כלומר, עוגנים מסוגים שונים המותקנים בעצם ומשמשים לחיבור שיניים מלאכותיות, על-מנת להחזיר למטופלים את היכולת ללעוס, לדבר ולחייך – מוכרים לרפואת השיניים כבר יותר מ-100 שנים, אך רק בעשורים האחרונים הפכו לטיפול פופולרי ונגיש מבחינה כלכלית. יתרה מזאת, במקרים רבים התקנת שתל היא טיפול הבחירה, במיוחד כאשר מדובר בחסר שן בודדת כשסביבה שיניים בריאות לחלוטין שאינן זקוקות לטיפול, או כאשר מדובר בחסר נרחב במיוחד.

יחד עם זאת, השתל אינו תחליף מושלם לשן טבעית. לשתלים, המעוגנים בעצם, אין מערכת לבלימת זעזועים; וגם החומרים מהם עושים את השיניים המלאכותיות מגיבים לכוחות הלעיסה באופן שונה מן השיניים הטבעיות. לצערנו, אנו רופאי השיניים לא תמיד יודעים מהי איכות הסגסוגת ממנה יוצר השתל הספציפי אותו התקנו בפה המטופל. כל אלה גורמים לכך ששתלים נסדקים או נשברים תחת מעמסת כוחות הלעיסה בפה.

מה בין שבר לאובדן של שתל?

פעולה לא תקינה של כוחות הלעיסה על השתל יכולה, מצד אחד, לגרום לסדק או שבר בשתל, אך מצד שני, אם השתל לא יישבר, לאורך זמן תתרחש ספיגה של העצם האוחזת את השתל, והשתל יאבד אחיזה בעצם. בניגוד לשברים בשתל עצמו, במקרים בהם ישנה ספיגה חמורה, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להציל את השתל ויהיה צורך להוציאו מהפה.

גם במקרים של שבר בשתל, הגישה הקלאסית גורסת כי יש לעקור את השתל השבור, למלא את האזור בתחליף עצם ולהמתין כמה חודשים טובים עד שניתן יהיה להתקין במקומו שתל חדש (אם בכלל). מדובר בטיפול מורכב יחסית, שמטופלים רבים מעדיפים לוותר עליו – כל שכן אחרי שהשקיעו סכומי כסף נכבדים בשיקום הפה על שתלים, מתוך מחשבה כי מדובר בפתרון שיחזיק מעמד לאורך זמן רב.

ניתן להציל את השתל השבור!

במקרים רבים, כאשר אובדן העצם מסביב לשתל אינו נרחב, וכאשר השבר התרחש בחלק הצווארי של השתל – החלק בו מתחברים אל השתל חלקי השיקום השונים – ניתן להציל את השתל השבור ולהחזיר אותו לתפקוד, ללא צורך בהליכים כירורגיים מורכבים.

אבל הצלת השתל השבור אינה הסוף. לפני ביצוע התיקון, עלינו להבין את הסיבות שהביאו לשבר ולמנוע מהן להתרחש שוב. לרוב, השברים מתרחשים כתוצאה מפיזור לא נכון של העומס הסגרי על השתלים והשיקום שעליהם. הדרך למנוע את הישנות השבר היא להשתמש בשיטת שיקום המגיבה לכוחות הלעיסה בצורה המיטבית, ומאפשרת פיזור נכון של הכוחות, עם ישיבה ודאית על כל השתלים בפה.

כיום, יש רק מערכת שיקום אחת המאפשרת פיזור נכון של כוחות הלעיסה וישיבה פאסיבית של השיניים המלאכותיות על כל השתלים, תוך השגת תמיכה גם מן הרקמה הסובבת את השתלים. זוהי מערכת השיקום הטלסקופית של “אברקדברה”, אותה אנו משלבים עם חומרי שיקום קלים העשויים מפולימרים חדישים. בעת הצלת שתלים שבורים, אנו משתמשים בנגזרת של המערכת הזו, ששמה SOS, והיא מאפשרת לנו להושיב את השיקום בבטחה ומעניקה לנו ולמטופל שקט נפשי לטווח הארוך, תוך הימנעות מהליכים כירורגיים מורכבים.

אנחנו יכולים לעזור גם לך!

ליצירת קשר וקביעת תור לבדיקה

ניתן לצרף כאן צילומי רנטגן, הדמיות אחרות או מכתבי הפניה